Subject: RE: Harju maakond, Kuusalu vald, Kasispea küla passiivse elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine VT2073
From: Liisa Jänes <[email-masked]>
To: 'Laur Kõiv' <[email-masked]>
Cc: <[email-masked]>
Date: Wed, 21 Feb 2024 10:29:40 +0200

Tere

Saadan korrigeeritud projekti ülevaatamiseks ja kooskõlastamiseks.

Vastused allpool kirjas rohelisega.

Lugupidamisega

Liisa Jänes

Projekteerija

Tel +372 5345 7609

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

 <http://www.kirjanurk.ee/> www.kirjanurk.ee

From: Laur Kõiv <[email-masked]>
Sent: neljapäev, 15. veebruar 2024 17:26
To: [email-masked]
Subject: Harju maakond, Kuusalu vald, Kasispea küla passiivse
elektroonilise side juurdepääsuvõrgu rajamine VT2073

Tere

Oleme projekti läbi vaadanud ning palume korrigeerida/täiendada projekti.

*	Palume asendiplaanil kajastada avatud kaeve kontuurid (va adraga)
vähemalt riigitee maaüksuse ulatuses. Avatud kaeve kontuurlisatud.
*	Palume selgitada ning kajastada täpsemalt seletuskirjas ning
asendiplaanil, millest koosneb sidetrass (multitoru tüüp, andmed).
Seletuskirja lisatud info, millest koosneb sidetrass. Asendiplaanil info
tingmärkides. Toruskeem valmib peale projekti üleandmist Enefitile ja
seetõttu ei saa täpselt öelda, mida paigaldatakse.
*	Lisaks palume selgitada ning üheselt kajastada
asendiplaanil/seletuskirjas, kas sidetrass rajatakse teemaal
kaitsetorusse. Juhul kui rajatakse siis kajastada asendiplaanil teemaa
ulatuses noolega viit kaitsetoru tugevuse kohta. Juhul kui projektiga
nähakse ette, et kasutatakse kindlat toodet, siis palume kajastada vastava
toote andmed ja nimetused asendiplaanil ja seletuskirjas. Esitada ka
vastava toote kohta lisaanded (tugevuse ja vastavuse kohta). Juhul kui
soovitakse projektiga lubada ka kasutada teisi lahendusi, siis kajastada
vastavad miinimum nõuded (vastavuses Transpordiameti nõuetele)
asendiplaanil ja seletuskirjas üheselt.

Mikrotorude ja valguskaablite skeem tehakse peale minu projekti valmimist
Enefiti poolt ja seetõttu ei ole mul võImalik öelda, millist mikrotoru ja
valguskaabelid kasutatakse. Seletuskirjas on punkt miinimumnõuete kohta:

*	Palume seletuskirja lisada, et sõiduteega lõikuva õhuliini vähim
kõrgus tee pinnast juhtme suurima rippe puhul peab olema minimaalselt 7 m.

Seletuskiri täiendatud.

*	Palume selgitada, kus antud sidekapp asub või kas antud asukohta
on planeeritud sidekapp. Asendiplaanilt sidekappi ei tuvastanud.

Täiendasin viidet. Sidekapp ei asu ELA SA kaevu juures, see asub tee
kaitsevööndis Vana-Peebu kinnistul.

*	Antud tee nr ja nimetus on ilmselt eksitus. Palume korrigeerida.

Tee number korrigeeritud.

*	Palume asendiliselt korrigeerida ning ristumine mahasõiduga teha
täisnurga all.

Ristumine teega korrigeeritud.

*	Palume nihutada puurimiskaevikuid selliselt, et kaeviku kaugus
oleks minimaalselt 1,0m nõlva alumisest joonest.

Lisaks palume asendiplaanil kajastada noolega viit ristumiskoha juurde,
min sügavus 1,2m.

Kaevikud liigutatud ja viide täiendatud.

*	Avatud kaevikud (sh puurimiskaevikud) ei tohi olla tee nõlva
alumisele joonele lähemal kui 1,0 m või nõlva puudumisel teekatte servale
lähemal kui 3,0 m, eriti kitsastes oludes lähemal kui 2,0 m. Avatud
kaeviku serva vähim kaugus kraavi välisnõlvast on 1,0m. Eeltoodud nõude
täitmisel tuleb arvestada tehnovõrgu rajamissügavust ja mulde
varisemisnurka (kaeviku sügavus, varisemisnurk 1:1).

*	Palume kajastada liitumispunkti nn kilp ka õigetes mõõtudes
asendiplaanil ning lisaks ka IKÕ plaanil antud asukohas.

Lisasin asendiplaanil liitumispunkti peale rohelise kasti, mis näitab
liitumispunkti reaalset mõõtu plaanil. Liitumisepunkt lisatud „kastina“
IKÕ plaanile.

Palume edastada komplektne täiendatud projekt, kas minu e-mailile või
[email-masked] <mailto:[email-masked]> .

Vajadusel võite helistada või kirjutada.

Parimate soovidega

Laur Kõiv

Peaspetsialist

Tehnovõrkude üksus

Planeerimise osakond

55901417

Teelise 4 / 10916 Tallinn / Transpordiamet
<https://www.transpordiamet.ee/>